Jelgavas novada uzņēmēji tiekas biznesa atbalsta dienā
06.02.2023
Izskanot profesionāļu lekcijām un vairākiem iedvesmas stāstiem, 25. janvārī Lielvircavas muižā aizvadīta Zemgales plānošanas reģiona organizētā Vietējā biznesa atbalsta diena “Jelgavas novada tūrisma produktu pozicionēšana un pārdošana”.
Pasākuma ietvaros Jelgavas reģionālā tūrisma centra vadītāja Dace Kaņepone prezentēja aktuālo statistiku par 2022. gadu, apmeklētākajiem tūrisma objektiem Jelgavas novadā un iezīmēja nākotnes ieceres.
Tūrisma objektu skaits Jelgavas novadā no 50 objektiem 2011. gadā palielinājies līdz 179 objektiem 2022. gadā. Apmeklētākie TOP 3 privātie tūrisma objekti Jelgavas novadā 2022. gadā bijuši Abgunstes muiža, smiltsērkšķu dārzs ZELT un z/s "Trubenieki" (šitaki sēņu audzētava).
Jaunākie tūrisma pakalpojumu sniedzēji, kas ienākuši Jelgavas novadā ir keramikas darbnīca "Uku Ceramics", caurspīdīgo laivu noma, Valgundes kāpšanas siena, moduļu māja "Ceriņi", namiņš kokos, naktsmītne "Gaziks" un Cofee STOP.
Tāpat uzņēmēji varēja uzzināt statistiku par pieprasītāko informāciju, sākot ar ienākošo zvanu skaitu TIC, mājaslapas skatījumiem un sociālo tīklu aktivitātēm. Nemainīgi lielākais interesentu loks no ārzemēm, kas meklē informāciju par Jelgavu un Jelgavas novadu ir no Lietuvas. Stāstījuma laikā bija iespēja arī uzzināt, kāds ir tipisks Jelgavas novada tūrista profils.
TIC pārstāve arī stāstīja par realizētajiem projektiem sadarbībā ar novada uzņēmējiem, kā arī ieskicēja, ko tūristi vēl vēlētos redzēt un gūt Jelgavas novadā.
Jelgavas reģionālā tūrisma centra vadītāja Dace Kaņepone
Pasākumā ar lekciju uzstājās arī Vidzemes Augstskolas docents Andris Klepers, kurš stāstīja par Latvijas kā galamērķa pozicionēšanu, un to kādas pilsētas, vietas interesē ārzemju tūristus šobrīd un kā to paplašināt, jo Jelgavas novada ģeogrāfija ir pateicīga, lai veiksmīgi piesaistītu ārvalstu tūristus.
Vidzemes Augstskolas docents Andris Klepers
A. Klepers ieteica mūsdienu tūristus nevērtēt pēc standarta demogrāfijas, bet gan definēt mērķauditorijas pēc dzīvesstiliem, tādā veidā paredzot viņu intereses un aktivitātes. Tāpat eksperts iezīmēja tendences, kas valda tūrisma tirgū, piemēram, ekskluzīvas dabas vietas, kas plaši tūristiem nav pieejamas. Piesakoties šādai ekskursijai, apmeklētāji pat nezina, kur dosies, lai nepiesaistītu uzmanību, jo šādu objektu gada laikā var apmeklēt neliels skaits interesentu. Kā vienu dabas objektu ar lielāko potenciālu Jelgavas novadā, eksperts minēja Vilces dabas parku.
Savukārt Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja valdes locekle Sintija Pusaudze caur Liepājas piemēru iedvesmoja vietējos uzņēmējus, kā veidot attiecības ar TIC un savstarpēji sadarboties, uzsverot kopējo ieguvumu.
Bet lektors Roberts Grinbergs dalījās pieredzē par Popes muižas biedrību un kultūras mantojuma pozicionēšanu kā atslēgu tūrisma mārketingā. R.Grinbergs uzsvēra, ka katrā objektā pats galvenais ir cilvēks, kas saglabā vietu, rada stāstu un stāsta to citiem.
Pasākuma otrajā daļā uzņēmēji kopā ar moderatori Viktoriju Buraku strādāja pie jaunām idejām, lai veicinātu sadarbību gan starp uzņēmējiem, gan pašvaldību tūrisma jomā.
Ideju ģenerēšanas darbnīca tūrisma uzņēmējiem
Vietējā biznesa atbalsta dienas noslēgumā visiem bija iespēja izstaigāt un iepazīt Lielvircavas muižas telpas un jauno ekspozīciju - ceļot laikā un sajust šī kungu nama vēsturisko elpu.
VBAD mērķis ir popularizēt vietējos uzņēmējus, iepazīstināt ar jauniem un interesantiem reģiona ražojumiem un pakalpojumiem, uzņēmējiem savstarpēji dalīties pieredzē. Vietējā biznesa atbalsta dienas tiek organizētas projekta Nr. LV-LOCALDEV-0003 “Uzņēmējdarbība Zemgalē” ietvaros, un to finansē Islande, Lihtenšteina un Norvēģija, izmantojot EEZ grantus. Projekta kopējais budžets ir 969 256 EUR, no kuriem EEZ grantu līdzfinansējums ir 793 867,70 EUR.