Kā uzlabot mājaslapas vai interneta veikala preču un pakalpojumu aprakstus

Saturs ir karalis! Mājaslapas tekstiem ir liela nozīme! SEO teksti un „Google” pozīcijas! Funeļi! Tuneļi utt.! Visi šie saukļi ir dzirdēti neskaitāmas reizes… Būsim reālisti! Neviens uzņēmējs vai mārketinga speciālists ar to visu viens pats nevar tikt galā. No otras puses, interneta lietotāji nedod atlaides nevienam. Viņus neinteresē, ka Tavā uzņēmumā nav ekspertu komandas. Tādēļ mēs esam izveidojuši īsceļus, lai Tu spētu sagatavot kvalitatīvu saturu savai mājaslapai bez lieka laika, enerģijas un finanšu ieguldījuma.
Šajā rakstā mēs Tev vēlamies sniegt īsceļus, kurus izmanto profesionāli satura izveides speciālisti, lai sagatavotu pārdotspējīgu saturu interneta mājaslapām.

Pat ja Tavas mājaslapas saturs jau ir publicēts, izmanto šo informāciju, lai pārbaudītu, vai tajā ir iekļauti svarīgākie elementi. Šajā rakstā ir runa tikai un vienīgi par Tavu preču vai pakalpojumu aprakstiem. Par pārējām sadaļām rakstīsim citreiz.

Īsceļš Nr. 1 — līdzsvars

Gluži kā ikvienā dzīves jomā, arī mājaslapā līdzsvars ir panākumu atslēga. Šajā gadījumā ir runa par līdzsvaru starp tekstu un attēliem, kā arī līdzsvaru starp SEO, informatīvo, izglītojošo un pārdošanas saturu.

Respektīvi:

  • centies saglabāt 50:50 attiecību starp vizuālo (fotogrāfijas, ikonas, video) un tekstuālo saturu;
  • centies saglabāt aptuveni 25:25:25:25 attiecību starp SEO, informatīvo, izglītojošo un pārdošanas saturu.

Protams, visdrīzāk Tu reti varēsi saglabāt ideālo attiecību: dažos preču aprakstos Tu vairāk uzsvaru liksi uz SEO, citos uz pārdošanu, bet citos uz izglītošanu. Nekādu problēmu! Galvenais, centies atcerēties un pārbaudīt, ka katrā sadaļā ir kaut nedaudz informācijas par katru šo elementu.

Īsceļš Nr. 2 — atslēgvārdi

Šajā gadījumā Tev ir būtiski vairāku veidu atslēgvārdi. Dažus no tiem Tu vari iegūt no statistikas datiem, dažus no intervijām ar klientiem, citus no personiskajiem novērojumiem. Bet kopumā ideja ir šāda: Tev ir jāidentificē katrai precei vai pakalpojumam būtiskie atslēgvārdi vairākās kategorijās, lai Tu tos pēc tam spētu iesaistīt šīs sadaļas tekstos.

Atslēgvārdi

  • SEO nolūkiem: uz kādiem atslēgvārdiem vai frāzēm Tu optimizēsi šo sadaļu (tieši šo konkrēto sadaļu, ne visas mājaslapas) tekstu.
  • Pārdošanai: kurus atslēgvārdus augstu vērtē Tavi klienti? Ātri? Lēti? Ērti? Šos atslēgvārdus Tu varēsi iesaistīt preču priekšrocību aprakstos.
  • Informēšanai un izglītošanai: kuri ir ar Tavām precēm vai pakalpojumiem saistītie būtiskie atslēgvārdi un frāzes? Inovatīvi? Divreiz ātrāk nekā vidēji Y nozarē? 50 % X pieaugums utt.?

Īsceļš Nr. 3 — magnēti

Identificē, kas ir konkrētās preces vai pakalpojuma magnēts. Varbūt Tu vari piedāvāt bezmaksas izmēģinājumu? Kādu vērtīgu informāciju? Paraugu? 14 dienu naudas atmaksas garantiju? Magnēti Tev ļaus piesaistīt klienta uzmanību un iegūt pirmo kontaktu vai padziļinātu interesi. Atkarībā no Tevis izvēlētā magnēta Tu vari izplānot, kā Tu tālāk rīkosies: atkārtoti uzrunāsi klientus pa e-pastu, pa tālruni, ar reklāmām u. c.

Īsceļš Nr. 4 — aicinājums rīkoties

Ikvienā sadaļā ir jābūt aicinājumam rīkoties. Pieteikties! Pasūtīt! Uzzināt vairāk! Pasūtīt paraugu u. c.! Ir svarīgi, ka pēc tam, kad interneta lietotājs ir apskatījis informāciju, Tu viņam skaidri pasaki, kādu rīcību Tu tālāk gaidi no viņa.

Īsceļš Nr. 5 — informācija

Apkopo visu informāciju par savu preci vai pakalpojumu: nosaukums, klientu ieguvumi, attēli, ikonas, klientu atsauksmes, fakti, statistikas dati, izglītojošā informācija u. c. Tā ir informācija par Tevis piedāvāto preci vai pakalpojumu. Sākotnēji šo informāciju vari sagatavot pilnīgi jebkādā formā. Šī uzdevuma nolūks ir identificēt, kādu informāciju Tu vēlies iekļaut, lai neko neaizmirstu.

Īsceļš Nr. 6 — skats no klienta viedokļa

Atceries, ka visu šo saturu Tu veido nevis sev, bet saviem potenciālajiem klientiem. Tieši tādēļ Tev uz šo visu ir jāspēj paskatīties ar savu klientu acīm. Tev ir arī jāpatur prātā, ka apmeklētāji Tavas mājaslapas X sadaļā visdrīzāk nokļūs no visdažādākajiem resursiem — „Google”, reklāmas kampaņām, sociālajiem tīkliem u. c. —, tāpēc katrā sadaļā rakstītajai informācijai ir jābūt pietiekami saprotamai, lai konkrētajā sadaļā nokļuvušais apmeklētājs uzreiz saprastu, par ko ir runa.
Tātad Tev ir skaidri jāpasaka, par ko ir stāsts, jāsniedz vizuālā informācija, jānorāda uz priekšrocībām, jāsniedz papildu informācija, jāievieto aicinājums rīkoties. Tev ir jādomā, ko mans klients vēlētos zināt? Ko viņš vēlētos redzēt utt.? Kā viņš vēlētos rīkoties?

Īsceļš Nr. 7 — veidot saturu gluži kā mozaīku

Ja Tu izmantoji iepriekšējos īsceļus, tad izveidot vai uzlabot saturu ir gluži kā salikt mozaīku. Tavā rīcībā ir svarīgākie elementi, lai izveidotu pārdotspējīgu saturu savu preču vai pakalpojumu aprakstiem, un Tev atliek vien tos sakārtot teikumos un saturu noformēt. Atceries, ka vislabāk ir veidot īsus teikumus, īsas rindkopas, īsus uzskaitījumus u. c. Ļaudīm nepatīk gari lasīt. Viņi vēlas visu svarīgāko informāciju iegūt ātri un vienkārši.

Vai Tev ir nepieciešami papildu īsceļi? Izmanto satura izveides rokasgrāmatu!

Šajā rakstā mēs apkopojām 7 īsceļus, kas Tev ļaus izveidot pārdotspējīgu saturu preču vai pakalpojumu sadaļām, taču, ja vēlies uzzināt, kā vari izveidot pārdotspējīgu saturu visai mājaslapai, izmanto „Mājaslapas satura izveides rokasgrāmatu”. Tajā īsi un kodolīgi apkopota visa svarīgākā informācija, kas ļaus Tev uz mājaslapas satura izveidi vai uzlabojumiem paskatīties pilnīgi citādi. Tā palīdzēs Tev ģenerēt idejas, lai Tavs saturs būtu oriģināls, loģiski sakārtot informāciju, lai tas būtu lietotājiem draudzīgs, un izvairīties no bieži sastopamām kļūdām.

Jā, starp citu! „Lūk, arī daži padomi par valodas lietojumu… Bieži sastopamas kļūdas.”

  • Vairāk kā 20 gadu pieredze = vairāk nekā 20 gadu pieredze.
  • Biežāk uzdotie jautājumi = bieži uzdotie jautājumi.
  • VISI LIELIE BURTI latviešu valodā parasti ir akronīms.
  • Ģenitīveni „papildu” parasti lieto apzīmētāja funkcijā, tātad ar lietvārdu (papildu izmaksas, papildu informācija, papildu reģistrācija). Savukārt apstākļa vārds „papildus” parasti tiek lietots kopā ar darbības vārdu (papildus iegādāties, papildus reģistrēt).
  • Iesakām mājaslapas tekstos nelietot deminutīvus, piemēram, naudiņa, cilvēciņš, klientiņš u. c. Varbūt Tu vēlies jauki un draudzīgi izteikties, bet tas var izraisīt pretēju efektu.
  • Tā kā brīdis ir ļoti īss laikposms, apstākļa vārda „šobrīd” vietā iesakām lietot plašākam tagadnes laikposmam piemēroto „pašlaik” vai „pašreiz”.
  • Sekojošs ir tāds, kas seko kādam, iet kādam pa pēdām. Ja Tavā uzņēmumā ir „sekojoši speciālisti”, tas nozīmē, ka viņi kādam seko. Labāk izmanto „šie speciālisti” vai „speciālisti”, bet ne „sekojoši”.

Avots: Mozello