Sazinies ar valsts un pašvaldību iestādēm ar e-adresi, izmantojot e-parakstu!

Iedzīvotāju un uzņēmēju saziņai ar iestādēm un iestāžu saziņai ar iedzīvotājiem un uzņēmējiem, īpaši gadījumos, kas skar personu datus, komercnoslēpumu saturošu informāciju un citu aizsargājamu informāciju, aicinām izmantot Oficiālo elektronisko adresi (e-adresi).

VARAM norāda, ka portālā Latvija.lv pieejami vairāk nekā 700 e-pakalpojumi, turklāt lielu daļu no tiem pilnībā var pieteikt un saņemt elektroniski bez nepieciešamības doties klātienē uz iestādi. Īpaši tas attiecas uz dažādu pabalstu pieteikšanu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā, dzīvesvietas deklarēšanu, dažādu izziņu saņemšanu no valsts reģistriem. Tieši tāpat elektroniski var nosūtīt iesniegumu jebkurai iestādei, iesniegt gada ienākumu deklarāciju u.c.

Īpaši uzņēmēji saziņai ar valsts un pašvaldību iestādēm aicināti izmantot vienoto digitālo pastkastīti – e-adresi, kuru ikviens – gan uzņēmējs, gan fiziska persona – bez maksas var izveidot portālā Latvija.lv. E-adreses izmantošana ir ne tikai droša un operatīva no dokumentu nosūtīšanas un saņemšanas viedokļa, elektroniskā saziņa ļaus izvairīties no nepieciešamības doties uz pastu pēc ierakstītām vēstulēm vai uz konkrēto iestādi, lai iesniegtu vai saņemtu dokumentus. Tā uzņēmējam ir iespēja pasargāt sevi un savus darbiniekus no liekiem kontaktiem ar svešām personām.

Lai izveidotu e-adresi, nepieciešamas autentificēties ar personas apliecību (eID karti), eParakstu un vai mobilo lietotni eParaksts mobile. Atgādinām, ka par eParaksts mobile lietotāju var kļūt attālināti – iesniegumu var aizpildīt vietnē eparaksts.lv, savukārt līgumu kurjers piegādās uz mājām vai darba vietu.

Savukārt valsts un pašvaldību iestādes VARAM aicina aktīvāk informēt klientus par elektroniskās saziņas iespējām, tai skaitā par iespēju izmantot e-adresi jebkuru jautājumu risināšanai, jo e-adreses lietošana visām valsts un pašvaldību iestādēm ir obligāta.

Plašaka informācija šeit.